dinsdag 10 augustus 2010

New York Yankees - Boston Red Sox

Na de kaarten gekocht te hebben voor het theater liepen we nog een stuk over Broadway, waarna onze wegen zich tijdelijk scheiden. Ans bleef nog even bij de GAP hangen om daarna naar het MoMa af te reizen (daarover later meer), terwijl ik even mijn spullen nar het hotel ging brengen, om daarna naar Yankee Stadium af te reizen voor de wedstrijd van de New York Yankees tegen Boston Red Sox te kijken. Vanuit het hotel was ik zo bij de betreffende metro (de D-lijn), maar ik maakte even een ommezwaai om de Nintendo World Store te bezoeken. Die zag er leuk uit, daar ging ik na de wedstrijd nog wel even langs om wat voor Daan en Jeroen te kopen, want na de wedstrijd was er toch genoeg tijd. Dus de metro in, waar ik eerst even niet oplette en de metro de verkeerde kant op instapte (ik moet het verschil tussen Brooklyn en The Brons nog even leren kennen :-)). De D-lijn gaat overigens als een dolle, dus vanaf Rockefeller Center was ik binnen 20 minuten bij Yankee Stadium.
Bij het uit het metro station komen zie je direct het stadion liggen op een paar honderd meter afstand. Dat is echt niet te missen, het is een gigantische kolos, maar wel heel erg ruim opgezet, zodat het grote aantal mensen dat binnenstroomt eenvoudig verwerkt kan worden. Buiten nam ik nog even een water en een hotdog, want dat koste daar in totaal 3 dollar, terwijl je er in het stadion een coole 14 dollar oor neertelt. Na eerst mijn kaarjes bij het "willcall"-loket gehaald te hebben mocht ik naar binnen. Ik heb veel sport stadions gezien, zoals het originele Wembly, San Siro en Nou Camp, maar dit valt toch echt wel in de categorie "erg indrukwekkend". Zowel de omvang als hoe alles er geregeld is straalt een dusdanige professionalisme uit dat ik in Europa niet gezien heb (en zeker niet in de knullige Amsterdam Arena). Na een bezoek aan de Yankee Team Store (met als schade een pet en een polo) ging ik naar mijn plek, vak 108, rij 26, stoel 5. Ik werd er netjes heengebracht en viel toen weer in een volgende verbazing. De stoelen in Yankee stadium (in ieder geval waar ik zat) zijn van leer!! En in de stoel voor je zit een houder waar je je drank neer kunt zetten. Tijdens de wedstrijd komen er mensen langs die spullen verkopen (dat ken ik), maar er komen ook medewerkers langs waar je je bestelling aan door kunt geven en die gaan er vervolgens voor zorgen dat die spullen ook daadwerkelijk bij je komen (of het nu een biertje is of een hele maaltijd, ik heb beiden zien gebeuren!). Wat een service, hier is de klant echt koning!
Wat altijd wel bijzonder blijft in Amerika is dat de fans van de verschillende teams altijd door elkaar zitten. Nu bleek wel dat de rivaliteit tussen Boston en New York echt groot is, dus er was toch ene iets gespannen sfeer, zeker toen de Boston fans die naar mij zaten luidkeels hun ploeg aan begonnen te moedigen, toen kregen ze echt ruzie en een klein handgemeen met één doorgedraaide Yankees fan, die echt zo gek was als een deur en nog bijzonder onbeschoft ook (ook lekker hij had zijn kinderen bij zich, ongeveer leeftijd Daan, pa was echt een goed voorbeeld). De wedstrijd zelf wat overigens spannend, Boston won uiteindelijk met 2-1, maar het was de wedstrijd van de zeer trage pitchers, want uiteindelijk door de wedstrijd bijna 4 uur! Dus ik kon pas om zes uur weg, waardoor er geen mogelijkheid meer was om naar de Nintendo winkel te gaan, maar dat gaat dan morgen maar gebeuren (sssttt.....niet tegen Daan of Jeroen zeggen, hoor!!!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten